onsdag 10 november 2010

vinter galen hund!

Jaha då var vintern kommen, och det med besked. Bilen slingrade sakta längs blixthala vägar  när jag igår åkte hem från Ludvika. Våran snöspade gick sönder i våras så pulsande över tomten gick jag ut i morse då kim hade fastnat med bilen. Kim svär och förbarmar sig över vintern, jag tycker än så länge det är helt ok då jag redan gått flera långa härliga snöpromenader med min hund. Den hunden verkligen älskar snön, han klagar varken över kylan eller snö i skorna när han springer runt på tomten och doppa ner hela huvudet med jämna mellanrum. Helt lyrisk av lycka har han inte tid att lyssna på varken mig eller Kim då han hoppandes jagar snöflingor i luften.
Tänk vilken simpel glädje, som ett barn, tur man har barnasinnet kvar så man själv kan ta del av den glädjen, men lite vuxenpoäng måste jag nog ge mig själv eftersom jag ännu inte slängt mig i snön pga att jag inte tagit fram termobyxorna än.




                                                       Mitchi är hellre inne i värmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar