lördag 27 november 2010

valptugg och filosofi

Jävlar vad kallt det är ute! Här i Grängesberg har det snöat och blåst hela veckan, jag brukar inte vara så kräsen med det men jag har verkligen dragit mig för att gå ut de senaste dagarna. Men nu när man fått jobb på spendrups finns inte mycket annat att göra än att tvinga ut sig i snöyran.
Har mått bra konstigt under veckan, har sovit mestadels av tiden jag vart hemma, och kim har jobbat i källaren så stackars vovven moriko har känt sig lite bortglömd, vilket han har demonstrerat genom att bita sönder 2 tröjor och kissat över hela vardagsrummet, något som han vanligtvis inte gör.
När man ligger så mycket still som jag gjort den senaste tiden kan tankarna inte annat än snurra runt i skallen på en tills man vet varken ut eller in, jag skulle ha levt på de stora filosofernas tid, då hade jag tjänat bra med pengar bara genom att sitta och dela mina tankar med folket.
Som vanligt går de mesta tankar kring samhällsfrågor och naturvetenskap, har funderat mycket på atom-fysik den senaste månaden så nu blir det till att beställa hem en bok om ämnet så man kan fördjupa sig lite, gillar nämligen inte att bara sitta och filosofera gissningar, jag vill ha fakta! Har hittat på en bok som handlar om atomernas rörelse genom dimensionerna, den ska jag ha, se fall jag hittar någon mer.. =)

1 kommentar:

  1. Det var väldigt, nobelpriset nästa :)Joel försöker förklara de enklaste begreppen för mig men jag fattar noll.

    SvaraRadera