söndag 7 november 2010

ide-diarré

I över ett år har min kreativitet gått på lågvarv, i alla fall när det gäller ämnet som ligger mig varmast om hjärtat, teckning. Ju mer jag försökt ju hårdare besvikelser har resultatet givit mig.
Kanske har jag vart för spänd?
Min tro är att kreativitet inte kan tvingas fram, den är flytande och behöver flytande tankar. Pressas sinnet finner man sig nog förstoppad, fast och frustrerad. De senaste dagarna har tankarna hos mig mjuknat, ingen press, bara en idéstorm inom mig, och BANG!! Idéerna har bara flytigt fram som en massiv idé-diarré, vält över mig, ståendes med ett hav av idéer som genast måste skrivas ner för att inte åter igen flyta iväg.
Vet knappt vart jag ska börja, vill ha alla gjorda nu på en gång! känslan är helt fantastisk och jag hoppas få behålla glöden. Som tidigare sagts, jag kanske inte är någon supertalang, men hjärtat för mitt arbete är på rätt ställe...

1 kommentar: