onsdag 1 december 2010

morikos väntan

 Morikos väntan

prassel hörs från påsen med mat
fort springer jag dit
Nu får jag äta snart













jag ner mig lägger
på golvet så snällt
nedanför kinden droppar dräggel











 Maten i i skålen läggs ner
snart händer det
snart får jag äta allt jag ser














Hon en mojäng fram plockar
vad är detta
på mig hon fjäskar och lockar













hur mojängen kommer det ljus
still jag ska ligga
svårt när jag är full med bus

 











nu har jag väntat klart
sluta retas
nu genast vill jag ha mat!














jag är ju så stilla för dig
jag är ju så bra 
snälla varför plågar du mig?













men ännu mig i ögat ljuset bländar
jag ligger kvar 
men tycker min tålamod du skändar












plötsligt tar smattret stopp
hon ler och till mig säger
varsågod ät opp!

vilken lycka, äta till slut
nästa gång du retas
tänker jag dig kasta ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar